loader-logo

مشاور دیجیتال مارکتینگ به چه کسی گفته می شود و چه وظایفی را بر عهده دارد؟

یکی از گسترده ترین مواردی که در دنیای مجازی با آن رو به رو هستیم دیجیتال مارکتینگ است. برای درک بهتر دیجیتال مارکتینگ می توان آنرا همانند یک سبد در نظر گرفت که انواع روش های بازاریابی که از طریق اینترنت انجام می شود را در خود جای داده و همه این موارد در کنار هم به رشد کسب و کارها کمک خواهد نمود. در این بین برای اینکه فرایند دیجیتال مارکتینگ شما به خوبی هدایت شود و ثمر بخش باشد لازم است تا حتما در این مسیر از یک مشاور دیجیتال مارکتینگ یا همان مشاور بازاریابی اینترنتی مشورت های لازم را دریافت نمایید.

در صورتی که تا کنون یک مشاور دیجیتال مارکتینگ را برای پیشبرد اهداف کسب و کار خود استخدام ننموده اید پیشنهاد میکنیم که تا انتها با ما همراه باشید تا ابتدا مشاور دیجیتال مارکتینگ را به شما معرفی نماییم و در ادامه به شما خواهیم گفت که یک مشاور دیجیتال مارکتینگ با حضورش در کنار کسب و کار شما تا چه اندازه میتواند به رشد کسب و کار شما کمک نماید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم دیجیتال مارکتینگ به مجموعه ای از اقدامات شما در بستر اینترنت گفته می شود که به رشد کسب و کار شما، فروش محصولاتتان و یا استفاده از خدماتی که ارائه می نمایید منجر خواهد شد این اقدامات به صورت کلی شامل، طراحی و توسعه وب سایت و اپلیکیشن، سئو سایت، تبلیغات گوگل ادوردز، بازاریابی شبکه های اجتماعی و همچنین بازاریابی اپلیکیشن خواهد بود که هر یک به صورت جداگانه در مسیری که برای آن تعریف شده است به توسعه کسب و کار شما کمک خواهد نمود.

هر چه کسب و کار شما بزرگتر و حرفه ای تر می شود لزوم استفاده از مشاوره دیجیتال مارکتینگ نیز بیش از پیش احساس می شود. یک مشاور دیجیتال مارکتینگ که به همه امور تسلط خوبی داشته باشد در توسعه کسب و کار شما بیشترین تاثیر را خواهد داشت.

یک مشاوره بازاریابی دیجیتال کیست؟

بسیاری از افراد تصور می کنند که تنها راه رسیدن به موفقیت شغلی کار کردن به عنوان یک کارمند تمام وقت است این در حالی است که گزینه های موفقیت بسیار زیاد بوده که یکی از آنها فعالیت در زمینه دیجیتال مارکتینگ است. به طور کلی مشاور دیجیتال مارکتینگ بسته به نوع شرکت و فعالیت آن و همچنین محصول ارائه شده توسط آنها متفاوت است اما به طور کلی وظیفه اصلی که برای یک یک مشاور دیجیتال مارکتینگ ایجاد یک پل مناسب بین کسب و کارها و دنیای آنلاین است.

مشاور دیجیتال مارکتینگ شخصی است که دانش، تخصص، مهارت و تجربه بالایی در روش های بازاریابی آنلاین داشته و این قابلیت را دارد که افراد مختلف را به سمت کسب و کار شما جذب نماید و آنها را به مشتریان شما تبدیل نماید. یک مشاور دیجیتال مارکتینگ حرفه ای و موفق لازم است که توانایی و تخصص بالایی در همه روش های دیجیتال مارکتینگ داشته باشد از این رو است که هر شخصی با ورود به این حیطه امکان موفقیت را ندارد زیرا این شغل و جایگاه نیز همانند سایر کارها مزایا و معایب خاص خودش را دارد.

مشاور دیجیتال مارکتینگ چه وظایفی دارد؟

برای شرح وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ می توان اینطور گفت که این وظایف بسته به نوع شرکت و فعالیت آن متفاوت است اما به طور کلی اصلی ترین هدف یک مشاور بازاریابی اینترنتی راهنمایی و کمک کردن به شرکتها برای به دست آوردن مشتریان بیشترو به طبع آن افزایش فروش با بهینه ترین شکل ممکن است.

یک مشاور بازاریابی اینترنتی در ابتدای مسیر لازم است تا مدل کسب و کار شرکتی که در آن استخدام شده است را بررسی نماید و بهترین راه حل های مفید را ارائه نماید تا در نهایت یک استراتژی بازاریابی دیجیتال برای دستیابی به اهداف شرکت به دست آید.

وظایف مشاور بازاریابی اینترنتی

  • پیدا کردن فرصت های جدید که بتوان به کمک آنها در کنار حفظ مشتریان قبلی شرکت نسبت به جذب مشتری جدید اقدام نمود.
  • بررسی همه جانبه روش های بازاریابی فعلی شرکت در زمینه های سئو، شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و… و ارائه پیشنهاداتی به جهت بهینه سازی تبلیغات در این بخش ها
  • بهبود وضعیت برندیگ شرکت
  • اجرای کمپین های خلاقانه در شبکه های اجتماعی برای بهبود تعامل و ارتباط مشتریان
  • ارائه مطالب و ایده های مفید برای بلاگ و لندینگ پیج های جذاب و ارائه مشاوره لازم در زمینه سئو برای بهتر دیده شدن محتواهای قرار داده شده بر روی سایت
  • برنامه ریزی، مدیریت و اجرای کمپین های مختلف در کانالهای مختلف
  • تحلیل موفقیت کمپینها با استفاده از ابزارهای تحلیلی که برای این منظور موجود هستند و بهینه سازی کمپین ها با استفاده از نتایج بدست آمده

به طور کلی یک مشاور دیجیتال مارکتینگ وظایف متنوع و گسترده ای دارد. یک مشاور بازاریابی اینترنتی برنامه ریزی میکند، تحقیق می کند تا مطمئن شود که کسب و کار مروبطه در مسیر درستی در حال حرکت بوده و به اهداف تعیین شده نزدیک میشود.

مهارت هایی که یک مشاور دیجیتال مارکتینگ از آنها بهره میبرد

توانایی آنالیز داده

یکی از اصلی ترین اموری که یک مشاور بازاریابی اینترنتی می بایست به آن مسلط باشد توانایی آنالیز داده است. از جمله ابزارهایی که در این مسیر به او کمک می کند ابزار آنالتیکس گوگل است که میزان موفقیت کمپین های تبلیغاتی را به وی اطلاع داده تا با آنالیز آنها نسبت به تغییر کمپین و یا تقویت آن به روش های مختلف اقدامات لازم را انجام دهد.

توانایی تعیین اهداف درست و قابل دسترس

یک مشاور بازاریابی اینترنتی هدف اصلی شرکت را هدف نهایی کارهای خود قرار داده و بر روی آن تمرکز می کند. تعیین اهداف واقعی، درست و در دسترس به مالکین کسب و کارها این امکان را میدهد تا هزینه هایی که در این راه انجام میدهند به خوبی صرف شده و در مسیر رسیدن به هدف واقعی و در دسترس صورت گیرد.

مهارت اولویت‌بندی کارها و تصمیم‌گیری هوشمندانه

از جمله امر اصلی یک مشاور بازاریابی اینترنتی این است که پس از گرداوری داده ها، آنها را منظم کرده تا به یک بینش کلی نسبت به شرکت دست یابد تا بتواند پیشنهادات مناسب را به مدیریت کسب و کار اطلاع دهد. همچنین لازم است تا برای تسریع در روند امور اولویت بندی ها را مشخص کرده و وظیفه هر فرد را به وی اعلام نماید.

در این بخش تلاش نمودیم تا شما را با مشاور دیجیتال مارکتینگ و کمکی که میتواند به رشد کسب و کار شما نماید آشنا نماییم امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات شما در این زمینه افزایش یافته و به دنبال استخدام یک مشاور بازاریابی اینترنتی با سابقه و با تجربه باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *