اجتماعیبرنامه نویسی
موضوعات داغ

استارت آپ و روش های شروع استارت آپ مجازی

استارت آپ به معنی فعالیت کوچک می باشد که می تواند به صورت حقیقی و یا مجازی راه اندازی شود و با کمک تبلیغات به درآمد می رسد

تقریبا عموم مردم با روش های راه اندازی استارت آپ های حقیقی آشنایی دارند که با ایده ای خاص شرکتی برای رسیدگی به عمور خاصی و یا ساخت ابزار خاصی به وجود می آید

در این مقاله قصد داریم روش های توسعه استارت آپ مجازی را برای شما شرح بدهیم ….

شرکت های بسیاری همانند اسنپ ، فیسبوک و اینستاگرام با کمک برنامه نویسی توانسته اند استارت آپ مجازی خود را شروع کنند و با گسترش کاربران روز به روز بزرگتر بشوند

قطعا ساخت برنامه و برنامه نویسی کار راحتی نیست و برخلاف تصور های عموم مردم ساخت یک برنامه بسیار زمانبر است

برای آشنایی با زبان های برنامه نویسی می توانید مقاله (چگونه برنامه نویسی را شروع کنم؟) را مطالعه نمایید

اما مراحل تشکیل یک استارت آپ به شرح زیر می باشد ….

مراحل ساخت یک استارت آپ مجازی

۱- ایده پردازی کنید

اگر قبل از شروع ایده خاصی را در کسب و کار خود پیاده سازی نکنید هیچوقت از رغیب های خود جلو نمی افتید و همیشه عقب هستید

یک ایده می تواند از ترجمه یک ابزار از قبل ساخته شده باشد تا ترکیب کردن چند مورد با یکدیگر یا ساخت یک مورد جدید

یکی از بزرگترین مشکلات رایج اشتباه گرفتن خلاقیت با ایده است

۲- وب گردی را شروع کنید

پس از ایده پردازی باید در وبسایت ها و استارت آپ های ساخته شده بگردید تا ببینید چند سایت از ایده ی شما قبلا استفاده کرده اند

اگر ایده شما تکراری بود باید در پی موضوع دیگری باشید و در غیر این صورت ببینید آیا کسی هست که این پروژه نیمه کاره ای از ایده شما وجود دارد یا خیر

اگر کسی قبلا بخشی از یک برنامه را نوشته و شما هم می خواهید همان برنامه را بسازید نیازی نیست حتما از صفر شروع کنید و می توانید ادامه ی مسیر برنامه نویس قبلی را بروید

۳- برنامه ی خود را روی کاغذ طراحی کنید

یکی از مهم ترین معیار های سنجش کاربران از یک وبسایت ظاهر می باشد

بر روی یک کاغذ ظاهر برنامه ی خود را بکشید تا در هنگام ساخت برنامه گیج نشوید

فراموش نکنید که یک برنامه می تواند برای ویندوز اندروید آی او اس و یا حتی سایت باشد

اگر در حال ساخت یک سایت هستید فراموش نکنید سایت ها در هر دستگاهی بسته به ابعاد صفحه نمایش به شکل متفاوتی باز می شوند

۴- برنامه نویسی را شروع کنید

در حال حاضر شما می دانید دقیقا چه ایده ای دارید و می خواهید چه چیزی را طراحی کنید.

حالا بر اساس تخصص خود می توانید شروع به پیاده سازی استارت آپ خود کنید و از رسیدن به برنامه مورد نظر لذت ببرید

چند نکته که هیچگاه هنگام کد نویسی نباید فراموش کنید :

۱- برنامه خود را بهینه بنویسید :


هرچه تعداد خط های یک برنامه کمتر باشد آن برنامه بهینه تر است
برای مثال شما یک کد را چندین بار بنویسید یا یک حلقه ایجاد کنید که به صورت خودکار مطلب را تکرار کند

<?php
echo hello;
echo hello;
echo hello;
?>

و یا می توانید به صورت بهینه کد خود را پیاده سازی کنید

<?php
for($i=0;i<=3;i++){
echo hello;
}
?>

۲- فایل های کوچک را با استاندارد نویسی ویراش کنید

استاندارد نویسی یکی از معیار های سنجش برای تشخیص رتبه ی گوگل و الکسا می باشد و حتی در جشواره وب و موبایل ایران استاندارد نویسی یکی از روش مسائل مهم به شمار می آید

اما هر فایل ای را نباید با استاندارد نویسی نوشت زیرا باعث می شود حجم برنامه ی شما افزایش پیدا کند برای مثال هیچگاه کتابخانه جیکوئری (مبتنی بر جاوا اسکریپت) را نباید به صورت استاندارد روی سایت اضافه کرد و باید تا جای ممکن این کد ها فشرده باشند

اما برای جلوگیری از کاهش اعتبار برنامه باید در جلوی فایل های فشرده حرف .min را اضافه کنید .

برای مثال اگر نام فایل شما jquery.js بوده نام فایل فشرده را باید jquery.min.js بگذارید

استاندارد نویسی در هر زبانی متفاوت می باشد اما در اکثر زبان ها شباهت های بسیاری نیز وجود دارد

برای همین شاید بتوان گفت برنامه نویسی هم همانند زبان های گفتاری آموخته می شود

زبان اول سخت است ولی بعدش شباهت های زیادی به دیگر زبان ها دارد و یادگیری راحت می شود

در کادر های زیر تفاوت استاندارد نویسی و فشرده نویسی در زبان جاوا اسکریپت مورد بررسی قرار می گیرد

<script>
var num = 0;
for(var i = 0 ; i<=5 ; i++)
{
num++;
}
</script>

اما همین برنامه می توانید به شکل غیر استاندارد نیز نوشته شود

<script>var num=0;for(var i=0;i<=5;i++){num++;}</script>

ولی به صورت کلی استاندارد نویسی برای فایل های کوچک توصیه می شود

۳- مدیریت برنامه خود را به صورت کلی انجام دهید

یکی از معیار های گوگل الکسا و شرکت های بزرگ برای رتبه بندی کردن نرم افزار های شیوه مدیریتی آن ها است

برای مثال به سایت های دارای پنل مدیریت وبسایت داینامیک گفته می شود که با ساخت پنل مدیریت تولید محتوا راحت تر میشه و برای همین موضوع گوگل به شما اهمیت بیشتری می دهد

یا حتی در کد نویسی نیز شما می توانید یک تیکه کد که در چند صفحه به کار می رود در فایلی ذخیره کنید و سپس از آن فایل را در دیگر صفحات فراخوانی کنید

برای مثال در زبان برنامه نویسی css ما می خواهیم پس زمینه تمامی صفحات زرد باشد

پس فایل css ای را با نام style.css ایجاد می کنیم و کد زرد شدن صفحه زمینه را برای پس زمینه سایت می نویسیم

body{
background-color:yellow;
}

قطعا اگر این تیکه کد را بنویسیم و به بقیه صفحات شبکه کنیم خیلی کار بهینه تری است نسبت به اینکه در هر صفحه یکبار این کد را بنویسیم

برای فراخوانی صفحات هم در هر زبانی به یک صورت است برای مثال برای فراخوانی همین فایلی که ساختیم در html از تیکه کد زیر استفاده می کنیم

<link rel="stylesheet" src="style.css">

اما شاید برای خیلی ها سوال پیش بیاید که این موضوع چه ربطی به مدیریت کلی در برنامه دارد ؟

فرض کنید که می خواهیم پس از پیشرفت برنامه خودمان رنگ پس زمینه صفحات برنامه را به زرد تغییر دهیم

اکنون برنامه ما توسعه یافته است و نمی توانیم وارد صد ها صفحه بشویم و به صورت دستی رنگ تمامی صفحات را تغییر دهیم

اما اگر این صفحات به یک فایل دیگر وصل بودند در ۳۰ ثانیه می توانستیم رنگ تمامی صفحات برنامه را تغییر دهیم

چگونگی توسعه استارت آپ و جذب ترفدار

هر کسب و کاری و هر برنامه ای نیازمند بازدید کننده و ترفدار می باشد تا بتواند درآمد کسب کند

توصیه می شود اگر به دنبال راه اندازی رسانه و یا برنامه ای بدون درآمد هستید مقاله (چگونگی درآمد زایی اپلیکیشن های رایگان) را مشاهده کنید

اما در ادامه مقاله قصد روش های تبلیغاتی برای یک استارت آپ را داریم

برای استارت آپ خود سایت بسازید

ساخت سایت برای تبلیغات برنامه ی استارت آپ ای
با ساخت سایت دسترسی کاربران را به برنامه ی خود آسان کنید

یکی از روش های جذب مخاطب برای یک برنامه اندروید و یا آی او اس می تواند ساخت یک وبسایت باشد

شما با ساخت یک وبسایت و افزایش سئو سایت (بهینه سازی در موتور جستجو) از گوگل و بینگ مشتری جذب کنید

در ضمن می توانید برای افزایش رضایت کاربران خودتان قسمت ای وبلاگی شکل برای کاربران ایجاد نمایید تا بتوانند آموزش های کار با برنامه را مشاهده کنند

با کمک شبکه های اجتماعی مخاطب جذب کنید

یکی از رایج ترین راه های جذب مخاطب در بین استارت آپ های مجازی تبلیغ در شبکه های اجتماعی همانند اینستاگرام و فیسبوک می باشد

برای تبلیغ در شبکه های اجتماعی نیز اصول خاصی وجود دارد که در ادامه مقاله به شرح دادن این موضوع می پردازیم

۱- تولید محتوای تبلیغاتی جذاب

روش تبلیغات برای افزایش مخاطب برنامه ی استارت آپ ای
می توانید با تولید محتوای مفید دیگران را جذب کنید

یک تبلیغ می تواند جالب و حتی سرگرم کننده باشد و می توانید از موضوعات طنز نیز در تبلیغات خود استفاده کنید

اصلی ترین نکته در ساخت یک ویدیو و یا متن تبلیغاتی خسته نکردن کاربر و ارائه کامل مطالب می باشد

یکی از بهترین روش های روز دنیا برای افزایش مخاطب تولید انیمیشن موشن گرافیک می باشد

این انیمیشن معمولا با نرم افزار افترافکت طراحی می شوند و سپس می توانید با صدا گذاری این ویدیو تبدیل به یک انیمیشن تبلیغاتی می شود که یک نمونه از موشن گرافیک های مشهور تبلیغاتی در ایران پرویز و پونه می باشد که توسط سروش رضایی توسعه یافته است

۲- سفارش تبلیغات به افراد مشهور

افزایش مخاطب استارت آپ با تبلیغات در برنامه های اجتماعی
تبلیغات در صفحات افراد مشهور

در شبکه های اجتماعی شلوغ عده ای از واینر ها و بازیگران و … از تعداد دنبال کننده های بسیار بالایی برخوردار هستند

با کمک این اشخاص می توانید با ارائه خدمات خاص و یا پرداخت وجه تبلیغ بگیرید و مخاطب هایی را به پیج خود جذب کنید

اگر محتوای جذابی در پیج شما وجود داشته باشد عده زیادی از بازدید کنندگان وارد برنامه شما می شوند و به مرور به ترفنداران شما می پیوندند

به طور میانگین در شبکه اجتماعی اینستاگرام در پیج های مشهور برای هر فالور ۲ تومان به مبلغ تبلیغ اضافه می شود

برای مثال اگر پیجی ۱ میلیون فالور داشته باشد هزینه تبلیغ در این صفحه ۲ میلیون تومان می باشد

۳- استفاده مفید از هشتگ ها

استفاده از هشتگ قوی در مطالب
استفاده از هشتگ قوی در مطالب

بسیاری از شبکه های اجتماعی همانند اینستاگرام کاربران خود را به استفاده از هشتگ ها تشویق می کنند

شما با استفاده از هشتگ های مفید می توانید افراد بسیار زیادی را به مطالب خود جذب کنید

دقت کنید که هرچه تعداد پست های موجود در هشتگ زیاد تر باشد قطعا بازدید کننده های بیشتری را در بر میگیرد اما همیشه برای بدست آوردن چیزی باید چیز دیگر را از دست داد

در هشتگ های پر بازدید پست های بیشتری منتشر می شود و در نتیجه مطلب شما هرچه سریعتر به مطالب پایین منتقل می شود

البته اکثر شبکه های اجتماعی گسترده همانند اینستاگرام مثل سایت دیوار و گزینه نردبان قابلیت ای را به نام تبلیغ ویژه اضافه کرده اند که می توانید با مبلغ خاصی پست خود را به بالای هشتگ ها و اکسپلور ببرید

استفاده از تبلیغات در دیگر وبسایت های اینترنتی

با استفاده از تبلیغات در سایت های اینترنتی می توانید در کنار جذب مخاطب سئو سایت خود را افزایش دهید

تبلیغات بنری

افزایش مخاطب استارت آپ با استفاده از تبلیغات بنری
افزایش مخاطب با استفاده از تبلیغات بنری

یکی از روش های کسب درآمد وبلاگ های پر بازدید گرفتن تبلیغات بنری می باشد

تقریبا همه با تبلیغ های کنار وبسایت ها برخورد کرده اند

همچنین سرویس های زیادی همانند بلاگفا و میهن بلاگ وجود دارند که به صورت رایگان برای دیگران وبلاگی را ایجاد می کنند اما حق تبلیغ را از آنها میگیرند

با وارد شدن به سایت همچین میزبان هایی می توانید به راحتی تبلیغ سایت خود را در چند صد بلاگ پخش کنید

تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی
چگونگی تبلیغات ویدیویی و افزایش مخاطب

این دسته از تبلیغات معمولا شامل هزینه های بسیار بالایی می شوند که سرویس هایی همچون آپارات و تپسل میزبان این نوع تبلیغات هستند

بر خلاف روش های تبلیغات در وبلاگ ها که با یک استراتژی انجام می شود این نوع تبلیغات روش های بسیار متنوع ای را در بر میگیرد

برای مثال سرویس تپسل با قرارداد با بازی های مشهور اجازه نمایش تبلیغ به کاربران را میگیرد و به ازای نمایش هر تبلیغ به صاحب سایت مبلغ ای را می دهد

معمولا بازی ها نیز برای افزایش مشاهده ویدیو های تپسل قسمت هایی همانند طلای رایگان را تهیه می کنند

ولی سرویس آپارات با ذخیره سازی رسانه در وبسایت و شبکه کردن آن به نرم افزار اندروید خود مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است

تبلیغات در آپارات قبل ار پخش شدن هر ویدیو به مدت ۵ ثانیه اتفاق می افتد و شاید بتوان این سایت را یوتیوب ایران نام گذاری کرد

تبلیغات ویدیویی نیز همانند تبلیغ در شبکه های اجتماعی باید جذاب باشد و برای این موضوع می توانید از موشن گرافیک و استاپ موشن و دیگر سبک های انیمیشن استفاده کنید

تبلیغ با کمک پاپ آپ یا پنجره باز شو

تقریبا برای همه پیش آمده که وارد یک سایت می شوند و پنجره جدیدی ظاهر می شود که تبلیغ سایت و یا محصول خاصی می باشد

به پنجره باز شده در این فرایند پاپ آپ می گویند

تعداد بسیار زیادی از سایت با تبلیغات پاپ آپ می توانند برای شما مخاطب جذب کنند

این شیوه نسبتا جدید در بسیری از موارد باعث مزاحمت برای کاربران می شد و در نتیجه مرورگر ها افزونه های ‌popup blocker را به صورت پیش فرض درون خود قرار دادند تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود

در نتیجه بازدهی این روش تبلیغات کاهش یافت اما با ساختن پاپ آپ های داخلی که با css و js ساخته می شوند می توان از باز شدن پنجره جدید جلوگیری کرد و تبلیغ را در خود سایت به کاربر نشان داد و در نتیجه مرورگر ها باعث کاهش بازدهی تبلیغات نمی شوند

در حال حاضر اکثر وبسایت ها از پاپ آپ داخلی استفاده می کنند ولی سایت هایی هم هستند که پاپ آپ خارجی دارند

همچنین بخوانید


منابع و مراجع


این مطلب چقدر مفید بود؟

امتیاز کاربران: 4.7 ( 1 رای)

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن